Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy osiągnąć lakierowaniem.

Równe, czyste krawędzie lakierowania –  pliki maski UV powinny być przygotowane na osobnej warstwie i wyłącznie wektorowo, by klisza do sitodruku UV  dała czysty rysunek.  Wektor w nasyceniu 100% koloru np. czarny, w takim  kształcie jaki ma być polakierowany na gotowym produkcie, np. logo na wizytówce czy kształt produktu w folderze.

Miękka, rozmyta krawędź – sprawę powinna załatwić bitmapa ale koniecznie monochromatyczna i w dość wysokiej rozdzielczości i liniaturze, aby nie wystąpił efekt pixelozy w naszym lakierze tylko miękkie przejście.

Lakierowanie małych elementów – Poniżej pewnych granic nie lakieruje się pewnych elementów, lakier UV, przemysłowo nanoszony jest sitodrukiem utrwalanym w lampach UV. Natomiast papier jako naturalne podłoże „pracuje” w trakcie procesów produkcyjnych i zmienia swoje wartości (kurczy się lub rozciąga, czasem łapie wilgoć i jego powierzchnia się faluje) co powoduje trudności z trafieniem sitem idealnie w obraz który jest na wydruku podanym pod sito przez moduł podający maszyny.  Przy foncie wielkości 6 pkt.  Arial, przesunięcie rzędu 0,1 mm jest już widoczne gdy przyjrzymy się temu gołym okiem. Wprawdzie Polskie Normy dopuszczają większe wartości przesunięć, ale estetyki pracy to nie zmienia.

Pin It on Pinterest